Această pagină folosește cookies. Setările privind cookies pot fi ajustate din browserul dvs. Prin continuarea navigării vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii despre Politica Cookie

De acord

Aţi uitat parola?

Ați uitat parola?
Introduceți adresa de e-mail a contului și primiți un link pentru a reseta parola.

Eroare date!

Înapoi la autentificare

Închide
Comerțul online în creștere, în perioada pandemiei COVID-19 - Expo.md

NOUTĂŢI

Comerțul online în creștere, în perioada pandemiei COVID-19

  • 25.05.2020  Adăugat de: Platforma expozițională BizExpo.ro
  • Pentru că izolarea impusă de coronavirus a dus la închiderea majorității magazinelor fizice, consumatorii au trecut și mai mult în-online, alegând să cumpere mai comod - doar facând câteva clickuri. Astfel, atât în luna martie, cât și în lunile care au urmat, comerțul on-line a înregistrat un trend ascendent, pe mai multe segmente.

    De exemplu, consumul de produse digitale a început să crească la jumătatea lunii martie, imediat după declanșarea stării de urgență, arată un studiu realizat de 2Checkout. Față de februarie 2020, vânzările de produse digitale în luna martie a acestui an au crescut cu 16%. Tendința este aceeași și la nivel global. Odată cu mutarea birourilor în sufragerie, în România, cele mai accentuate creșteri s-au înregistrat la produsele de securitate informatică, la aplicațiile audio-video și la tool-urile de dezvoltare web.

    “Este explicabilă această evoluție prin prisma faptului că majoritatea oamenilor au stat acasă, iar tot mai multe companii au fost nevoite să adopte sistemul de lucru de la distanță. Ceea ce a însemnat practic o creștere a cererii pentru produsele digitale, în special software, în așa fel încât productivitatea să rămână la un nivel bun și afacerile să poată funcționa în continuare”, precizează Laurențiu Ghenciu, VP Sales la 2Checkout.

    Rezultatele studiului arată o creștere accelerată a vânzărilor online, în paralel cu evoluția pandemiei la nivel global. Pe piața internațională s-a observat o creștere de 15% a vânzărilor de produse și servicii digitale, în martie 2020, comparativ cu februarie 2020. Cele mai mari salturi s-au înregistrat la aplicațiile multi-media (+40%), la cele de colaborare (+22%) și la soluțiile de securitate (+15%). Vânzările online de servicii, spre exemplu, servicii de publicitate sau alte servicii pentru afaceri, au scăzut cu 11%.

    Criza nu a tăiat nici din cheful românilor de a-și cumpăra haine. Cum mall-urile sunt închise, aceștia ”au probat” în online articolele vestimentare. Așa se face că multe magazine online de fashion se bucură de vânzări în creștere.

    ”Dacă în a doua și a treia săptămână din martie am observant o scădere cu 10% a vânzărilor, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, apoi vânzările au început să crească în ultima săptămână din martie și început de aprilie, observându-se o creștere de 20%-30%, față de aceeași perioadă a anului 2019.”, a declarat Raluca Radu, country manager al magazinului on line de fashion ANSWEAR.

    În plină criză și comportamentul clienților s-a modificat. Dacă la finalul lunii februarie, 20% dintre români alegeau plata cu cardul, la finalul lunii martie, s-a observat o creștere a procentului, astfel că 50% dintre cumpărători au folosit acest mijloc de plată.

    Curios este faptul că româncele nu mai cumpără pantofi cu toc, preferând în schimb, papucii de casă. Astfel, cele mai mari creșteri ale vânzărilor pe ANSWEAR s-au înregistrat la pijamale (+90% față de aceeași perioadă din 2019), papucii de casă (+60%), rochiile (+50%), hainele sport (+40%), tricourile(+30%) și pantofii sport (+10%).

    În schimb, scăderi ale vânzărilor s-au înregistrat la categoriile costume de baie (-70%), pantofi cu toc (-60%) și genți. (-30%).
    În perioada de criză, o creștere a vânzărilor s-au înregistrat și la electronice. Astfel, Vitacom Electronics a înregistrat o creștere a vânzările online cu 10%, comparativ cu lunile ianuarie – februarie. O anumită scădere se observă la clienții B2B, care fac aprovizionări cu o frecvență mai redusă decât în lunile anterioare, dar și la vânzările pentru export.

    La începutul acestui an, compania estima o creștere a cifrei de afaceri de până la 7% pentru 2020, însă aceste estimări vor rămâne valide în funcție de dimensiunea și durata crizei. „Sunt preconizate efecte puternice pe toate planurile, însă determinantă va fi durata acestei crize. Cu cât va dura mai mult, cu atât economia își va reveni mai greu.”, a precizat Aviva Vita, PR și Marketing Manager în cadrul Vitacom Electronics.

    La sfârșitul lunii martie, platforma de e-commerce MerchantPro a anunțat că numărul tranzacțiilor și valorile medii ale comenzilor online au crescut cu 25% și respectiv 22%, față de aceeași perioadă a anului anterior.

    De asemenea, primele trei săptămâni din luna martie au adus o creștere de 18% a numărului de comenzi preluate de magazinele online din platformă, față de aceeași perioadă a lui 2019.

    "Datele din platforma MerchantPro arată că segmentul online înregistrează evoluții pozitive în această perioadă, cum era de altfel de așteptat. Credem astfel că, pentru afacerile de retail care funcționau până nu demult în spații offline, lansarea unui magazin online care să propună chiar și o ofertă parțială de produse poate fi o soluție pentru continuarea activității economice în această perioadă", a declarat Arthur Radulescu, director general ShopMania Net, companie care administrează MerchantPro.

      Share